Oferty inwestycyjne gmin Metropolii na prestiżowych targach MIPIM w Cannes

59 ofert inwestycyjnych z miast i gmin członkowskich Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) zostanie zaprezentowanych w trakcie Międzynarodowych Targów Nieruchomości i Inwestycji MIPIM 2019 w Cannes. To jedno z największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń sektorowych na świecie, rozpoczyna się we wtorek (12 marca) i potrwa do piątku. Co roku do Cannes przyjeżdża tysiące inwestorów, przedstawicieli instytucji finansowych, deweloperów, a także reprezentacje miast, obszarów metropolitalnych i regionów z całego świata, aby nawiązywać nowe relacje biznesowe i prezentować swój potencjał inwestycyjny.

– Międzynarodowe Targi Nieruchomości i Inwestycji MIPIM, które odbywają się w Cannes od 30 lat, są doskonałą możliwością do zaprezentowania potencjału gospodarczego i rozwojowego obszarów metropolitalnych. To również okazja do nawiązywania nowych relacji z partnerami biznesowymi, którzy poszukują lokalizacji dla swoich inwestycji – mówi Natalia Puchała, kierownik Wydziału Współpracy Międzynarodowej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Metropolia GZM podczas targów MIPIM 2019 w Cannes zaprezentuje oferty inwestycyjne, które zostały przygotowane przez jej gminy i miasta członkowskie. Zgłoszonych zostało 59 ofert, a wśród nich są tereny przemysłowe o powierzchni od 1 do kilkudziesięciu hektarów, dedykowane działalności produkcyjnej, innowacyjnej oraz usługowej. Nie zabraknie również oferty powierzchni biurowych.

– Dzięki udziałowi Metropolii w tych prestiżowych targach, szansę na prezentację swojego potencjału mają nawet najmniejsze gminy, które działając w pojedynkę, nie mogłyby sobie pozwolić na udział w tak istotnym dla branży wydarzeniu. Warto dodać, że od wielu lat miasta Metropolii pojawiają się w czołówce rankingów atrakcyjności inwestycyjnej. To znakomite podstawy do dalszej pracy w tym obszarze i działań na rzecz postrzegania całej Metropolii jako atrakcyjnego miejsca do rozwijania biznesu – podkreśla Agata Koszek-Pyka, kierownik Wydziału Promocji GZM. 

Podczas MIPIM 2019 przedstawiciele Metropolii będą również rozmawiać z potencjalnymi partnerami instytucjonalnymi, którzy potwierdzili swoją obecność w Cannes. Są to m.in. Polska Izba Przemysłowo-Handlowa we Francji czy Oslo Region Alliance.

– Oslo Region Alliance to związek, który zrzesza 83 gminy z południowo-wschodniej Norwegii, w których żyje ok. 2,2 mln mieszkańców. Jego celem, podobnie jak naszej Metropolii, jest podejmowanie działań promocyjnych na rzecz wzmacniania konkurencyjności tego regionu na arenie międzynarodowej oraz zapewnienie zrównoważonego rozwoju – wyjaśnia Natalia Puchała.

Goście odwiedzający stoisko Metropolii podczas targów MIPIM 2019 otrzymają również raport, prezentujący potencjał społeczno-gospodarczy GZM. Przedstawia on cele i zadania, do których realizacji została powołana Metropolii oraz działania, podejmowane w poszczególnych obszarach związanych m.in. z rozwojem innowacji czy szeroko pojętego transportu.

Międzynarodowe Targi Nieruchomości i Inwestycji MIPIM odbywają się po raz 30. Każdego roku uczestniczą w nich przedstawiciele rynku nieruchomości, inwestorzy, władze miast, obszarów metropolitalnych i regionów, firmy z sektora logistyki, grupy hotelowe oraz organizacje branżowe. Według informacji Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu S.A. w 2018 r. w wydarzeniu wzięło udział ponad 26 tys. osób ze 100 krajów. Wśród nich było ok. 5,4 tys. inwestorów i przedstawicieli instytucji finansowych, ok. 4,8 tys. developerów, ok. 2 tys. architektów, 3,8 tys. przedstawicieli kadry zarządzającej oraz reprezentacje 560 miast, obszarów metropolitalnych i regionów z całego świata. W 2018 r. w Cannes obecnych było ponad 450 miast i firm z Polski.