Konkurs na logo Metropolii. Ostatnie dni na wysłanie portfolio
Przed nami ostatnie dni przyjmowania zgłoszeń do konkursu na opracowanie projektu logotypu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Portfolio można składać do 13 lipca. Pięciu najlepszych autorów, którzy zostaną zaproszeni do drugiego etapu konkursu, otrzymają po 3 tys. zł nagrody, zaś zwycięzca – dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję opracowania księgi znaku dla GZM.
– Bardzo nas cieszy duże zainteresowanie konkursem na opracowanie projektu logotypu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii i wciąż czekamy na kolejne zgłoszenia. Przed nami ostatnie dni, bo termin nadsyłania portfolio z trzema dowolnymi projektami logotypów upływa już w najbliższy piątek – mówi Rafał Kurowski, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji Społecznej.
– Myślę, że dla osób specjalizujących się w tworzeniu identyfikacji wizualnej to spore wyzwanie, ponieważ mogą spróbować swoich sił w zaprojektowaniu logotypu dla pierwszej metropolii w Polsce. Tym bardziej zachęcam do wzięcia udziału w naszym konkursie, ponieważ zwycięzca, poza nagrodą finansową, otrzyma również propozycję stworzenia księgi znaku dla GZM – zachęca Kurowski.
Konkurs na logo Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii został podzielony na dwa etapy. Pierwszy z nich, to ocena portfolio. Można je wysyłać mailowo (tytuł maila „Konkurs Logo GZM”. Dołączone pliki mogą mieć nie więcej niż 15 MB) na adres promocja@metropoliagzm.pl lub pocztą tradycyjną na adres „Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, ul. Barbary 21 A, 40-053 Katowice” (z dopiskiem „Departament Promocji i Komunikacji Społecznej – Konkurs Logo”). Należy pamiętać, że wybierając tę ostatnią możliwość, liczy się data rzeczywistego wpływu przesyłki do Urzędu Metropolitalnego.
Nadesłane zgłoszenia zostaną następnie ocenione przez komisję konkursową. Zaproszenie do udziału w jej pracach przyjęli m.in. Przemo Łukasik, właściciel pracowni medusa group, dr hab. Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, Matylda Sałajewska – kuratorka Katowice Street Art Air oraz Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu.
Do 24 lipca powinniśmy poznać pięć najlepszych portfolio, a ich autorzy zostaną zaproszeni do drugiego etapu konkursu, który będzie polegać na przedstawieniu projektów logotypów dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Czas na ich opracowanie? Do 26 sierpnia.
W regulaminie konkursu znalazły się również wskazówki, którymi projektanci powinni się kierować pracując nad logotypem dla GZM. Jedną z nich jest to, aby przedstawiony projekt zrywał z wciąż funkcjonującymi stereotypami i pokazywał potencjał regionu. Logo powinno być również świeże, proste, eleganckie i funkcjonalne – tak, by można było je prezentować zarówno podczas imprez lokalnych, jak i na największych światowych wydarzeniach biznesowych.
W konkursie mogą wziąć udział osoby pełnoletnie, projektanci, podmioty gospodarcze, zajmujące się projektowaniem, grafiką, tworzeniem identyfikacji wizualnej oraz studenci kierunków projektowych.
Autorzy zaproszeni do drugiego etapu, otrzymają po 3 000 zł nagrody, zaś zwycięzca – dodatkowe 17 000 zł oraz propozycję opracowania księgi znaku dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Ogłoszenie wyników zaplanowane zostało na 28 sierpnia.
Szczegółowe informacje dotyczące konkursu oraz załączników, które muszą zostać dodane do przesłanego portfolio, znajdują się tutaj: http://bip.metropoliagzm.pl/konkursy.