1

Teleporady medyczne. Jak uzyskać pomoc?

Potrzebujesz zwolnienia, recepty, porady lekarskiej? DZWOŃ do swojej przychodni! Numer telefonu znajdziesz poniżej.

Dane kontaktowe placówek podstawowej opieki zdrowotnej, udzielających teleporad, można znaleźć TUTAJ.

Podczas teleporady medycznej otrzymasz: 
  • e-receptę – zrealizujesz ją w każdej aptece!
  • e-zwolnienie – przychodnia wyśle je do Twojego pracodawcy!
  • zalecenia lekarza
  • propozycję bezpośredniej wizyty w placówce lub sugestię kontaktu ze stacją sanitarno-epidemiologiczną, jeśli będzie taka konieczność.

Przychodnie w systemie teleopieki działają od 8.00 do  18.00.   Jeżeli nie dodzwonisz się rano, nie rezygnuj –  zadzwoń popołudniu. 

Od poniedziałku do piątku od 18.00 do 8.00 rano oraz  w soboty i niedzielę teleporad udziela nocna i świąteczna  opieka zdrowotna świadczona przez  Szpital Wielospecjalistyczny (tel. 32 332 45 26) oraz  Szpital Miejski nr 4 (tel. 32 330 84 13).  

Cierpliwie czekaj na połączenie. Jeżeli lekarz nie odbiera  telefonu, oznacza to, że właśnie udziela teleporady. 

Wspieraj i pomagaj seniorom jeśli podczas teleporady  konieczne będzie wykorzystanie technik cyfrowych,  np. zrobienie zdjęcia i przesłanie do lekarza.

E-recepta – wystarczą 4 cyfry + PESEL
  • lekarz wystawi e-receptę na podstawie wywiadu telefonicznego
  • kod e-recepty otrzymasz SMS-em, na swój telefon 
  • e-receptę otrzymasz na e-mail jako PDF, będzie również dostępna na twoim  Internetowym Koncie Pacjenta (IKP)
  • lek wykupisz w aptece, podając farmaceucie czterocyfrowy kod z SMS-a oraz swój PESEL lub kod kreskowy z e-recepty przesłanej mail-em

Nie możesz samodzielnie wykupić leku?

Przekaż osobie bliskiej  otrzymany kod e-recepty  i swój PESEL

Potrzebujesz pomocy?  Zadzwoń!

Pamiętaj! Z uwagi na bezpieczeństwo pacjentów i personelu obecnie nie jest możliwy nieograniczony bezpośredni dostęp pacjenta do przychodni. Bądź wyrozumiały!

Źródło: UM Gliwice