Konkurs na dyrektora ZTM nierozstrzygnięty. Nowy nabór do 25 stycznia
Komisja konkursowa nie zarekomendowała do zatrudnienia żadnego z kandydatów, biorących udział w naborze na stanowisko dyrektora Zarządu Transportu Metropolitalnego. W Biuletynie Informacji Publicznej GZM już zostało ogłoszone nowe postępowanie w tej sprawie. Kandydaci mogą zgłaszać się do 25 stycznia.
– Po przeprowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych oraz testu sprawdzającego wiedzę merytoryczną, żaden z dwóch kandydatów, którzy brali udział w naborze na stanowisko dyrektora ZTM, nie spełnił naszych oczekiwań, jeśli chodzi o doświadczenie, umiejętności i predyspozycje zawodowe – mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, który odpowiada za sprawy związane z transportem.
– Dlatego też Zarząd GZM zdecydował o tym, aby ogłosić nowy nabór na to stanowisko. Na dokumenty wszystkich zainteresowanych czekamy do 25 stycznia – dodaje Kwitek.
Do ogłoszonego w grudniu 2018 roku konkursu zgłosiło się czterech kandydatów. Dwóch z nich spełniło wymogi formalne i zostało zaproszonych do wzięcia udziału w rozmowach kwalifikacyjnych i teście merytorycznym. Te odbyły się w ubiegły czwartek.
Przypomnijmy, że konkurs na stanowisko dyrektora ZTM został ogłoszony w związku z rezygnacją Marka Kopla z dalszego pełnienia tej funkcji. Na początku grudnia złożył wniosek o przedłużenie jego umowy, która obowiązywała do końca 2018 roku, jedynie do 31 stycznia 2019 roku, aby móc dokończyć proces przejmowania i integrowania trzech dotychczasowych organizatorów transportu publicznego (KZK GOP, MZK Tychy oraz MZKP Tarnowskie Góry) w strukturach ZTM. Przejęcie roli organizatora transportu publicznego w Metropolii przez ZTM stało się faktem 1 stycznia 2019 roku.
Przed nowym dyrektorem ZTM sporo wyzwań, których celem będzie usprawnienie funkcjonowania komunikacji miejskiej w Metropolii.
– W tej chwili najważniejszym dla nas jest rozpoczęcie prac nad nową siatką połączeń i rozkładem jazdy. Musimy dokładnie przeanalizować te istniejące i dostosować do zmian, które zaszły w miastach i gminach na przestrzeni lat oraz tak opracować rozkłady, aby uwzględniały również integrację z połączeniami kolejowymi. Przed nami jeszcze modyfikacja taryfy. Chcemy, aby była jak najbardziej przejrzysta dla użytkowników, ale dawała im różne, atrakcyjne i wygodne możliwości podróżowania – mówi Kwitek.
Wykaz dokumentów oraz wymogi formalne, które muszą spełnić zainteresowani kandydaci, znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej Metropolii w zakładce oferty pracy, jednostki organizacyjne (http://bip.metropoliagzm.pl/artykul/34537/124927/dyrektor-w-zarzadzie-transportu-metropolitalnego). Jednym z nich jest 5-letnie doświadczenie zawodowe, w tym 3-letnie na stanowisku kierowniczym związanym z zarządzeniem transportem zbiorowym.