Porządki z reklamami w mieście
Coraz krótsza droga oddziela nas od przyjęcia warunków sytuowania reklam w mieście. Przyjęcie szczegółowych zasad w tej materii ograniczy w Tarnowskich Górach chaos z reklamami i szyldami.
Gotowy jest już projekt
uchwały w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej
architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich
gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z
jakich mogą być wykonane. Gmina zebrała już także opinie zainteresowanych osób
dotyczące zapisów w dokumencie.
Projekt uchwały precyzuje
zasady sytuowania różnych typów reklam w poszczególnych obszarach miasta –
począwszy od starówki a skończywszy na obszarach handlowych. Dokument określa m.in.: gdzie i jakie reklamy można umieszczać, jakie
mają mieć gabaryty, a także z jakich materiałów mogą być wykonywane.
Przypomnijmy, w przeprowadzonym przez Urząd Miejski pod koniec 2017 roku badaniu ankietowym dotyczącym tego tematu wzięło udział 816 respondentów. Aż 764 mieszkańców uznało, że przestrzeń miasta wymaga uporządkowania.