1

Przedsiębiorcy pytali o BDO

Ewidencja odpadów BDO była tematem szkolenia dla przedsiębiorców, organizowanego przez Bytomską Izbę Przemysłowo-Handlową. Na pytania odpowiadała Monika Strzemińska z urzędu marszałkowskiego, specjalista ds. BDO.

Rejestr
BDO, część bazy danych o produktach, opakowaniach oraz gospodarce
odpadami został uruchomiony przez ministerstwo klimatu (ówczesne
ministerstwo środowiska) w 2018 roku. Od 1 stycznia 2020 został
poszerzony o moduł, za pomocą którego składanie niezbędnych sprawozdań
ma odbywać się wyłącznie w formie elektronicznej, choć nowelizacja
Ustawy o odpadach, w określonych przypadkach daje możliwość składania
sprawozdań również w formie papierowej. Szczegółowe informacje na temat
BDO znajdują się na specjalnie w tym celu utworzonym przez Instytut
Ochrony Środowiska i Ministerstwo Klimatu portalu internetowym.

Praktyczne
szkolenia z udziałem specjalistów są organizowane przez Bytomską Izbę
Przemysłowo-Handlową cyklicznie. Izba, która na co dzień integruje
środowisko przedsiębiorców, reprezentuje ich interesy przed organami
władzy ustawodawczej, wykonawczej i samorządowej najlepiej wie, z jakimi
problemami na co dzień borykają się właściciele firm.

Jako,
że bolączką są często zmieniające się przepisy, dlatego Izba zaprasza
specjalistów z różnych dziedzin na spotkania, umożliwiając
przedsiębiorcom rozmowy i nabywanie wiedzy „z pierwszej ręki”.
W ubiegłym roku BIPH zorganizowała szkolenia m.in. na temat
Pracowniczych Planów Kapitałowych, zerowego PIT-u dla młodych,
obowiązkowego split paymentu czy zmian dotyczących kas fiskalnych.