1

Budowa Centrum Przesiadkowego. Znów zmiany przy Tarnogórskiej!

Od poniedziałku szykują się kolejne zmiany na ul. Tarnogórskiej – w miejscu, gdzie od 22 lutego prowadzone są roboty związane z budową Centrum Przesiadkowego. Od 12 kwietnia możliwy znów będzie wyjazd z ul. Kolberga, a na jednokierunkowym odcinku ul. Tarnogórskiej ruch pojazdów zostanie przełożony z lewej na prawą stronę. Utrzymany zostanie ruch jednokierunkowy od ul. Witkiewicza do Opolskiej. O kolejnych zmianach w organizacji ruchu wykonawca będzie informował z wyprzedzeniem.

Z utrudnieniami w tym rejonie kierowcy muszą liczyć się do końca roku. Po zakończeniu prac ul. Tarnogórska zyska nową konstrukcję nawierzchni, nowe oświetlenie, a pozostała istniejąca infrastruktura podziemna zostanie przebudowana. Na wjeździe do Centrum Przesiadkowego wykonane zostanie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. W ciągu ul. Tarnogórskiej zostaną także wykonane zatoki postojowe oraz ciągi pieszo-rowerowe i rowerowe, stanowiące kontynuację dróg, które zostaną wybudowane na obszarze Centrum Przesiadkowego.

Przypomnijmy, że powstające po północnej stronie gliwickiego dworca Centrum Przesiadkowe skupi wszystkie środki transportu miejskiego, wpłynie na poprawę komfortu i jakości podróży mieszkańców całego regionu, zwiększy też bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów i kierowców.

Gotowa jest już konstrukcja podziemna przyszłego budynku służącego obsłudze pasażerów i trwają prace związane z konstrukcją jego kondygnacji nadziemnych. Wzniesiono także całą konstrukcję nośną nowego przejścia podziemnego łączącego budynek z istniejącym tunelem Tarnogórska – dworzec PKP, a obecnie wykonywana jest żelbetowa konstrukcja wyjść. Nad wejściem do istniejącego tunelu wykonawca skończył już konstrukcję nośną pod nowe zadaszenie, trwają też roboty związane z wymianą posadzki w istniejącym tunelu. Wykonano także większość robót fundamentowych pod zadaszenia Centrum Przesiadkowego oraz całą konstrukcję stalową pierwszego zadaszenia. Kontynuowane są prace związane z zewnętrzną infrastrukturą podziemną (kanalizacją deszczową, sanitarną, siecią wodociągową, telekomunikacyjną i elektryczną) – zarówno na terenie przyszłego Centrum Przesiadkowego, jak i przy ulicach Tarnogórskiej i Toszeckiej. Zgodnie z zapowiedziami, rozpoczyna się remont ponadstuletniej kolejowej wieży ciśnień przy ul. Kolberga.

Inwestycję realizuje konsorcjum firm: Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA i Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów SA. Koszt prac to około 184 mln zł. Na ten cel ze środków unijnych pozyskano 129,5 mln zł. Roboty powinny zakończyć się pod koniec sierpnia 2022 r.

baner UE

Źródło: UM Gliwice