1

Ulica Dworcowa w Katowicach staje się deptakiem miejskim

We wtorek 25 lutego wykonawca modernizacji ul. Dworcowej rozszerzy obszar robót drogowych.

– Przebudowa ul. Dworcowej to kolejny element metamorfozy śródmieścia, która polega na odzyskaniu przestrzeni dla pieszych. Kierowcy muszą przyzwyczaić się do zmian w centrum miasta w zakresie polityki parkingowej, a także na ul. Dworcowej, która staje się deptakiem miejskim. Od wtorku wygrodzona i objęta pracami będzie już cała ul. Dworcowa – począwszy od ul. Św Jana aż do ul. Tylnej Mariackiej, co oznacza całkowity brak możliwości wjazdu w ten rejon samochodem. Dla pieszych natomiast zostaną wytyczone korytarze zapewniające możliwość przejścia – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta i dodaje, że wjazd i wyjazd na ul. Dyrekcyjną będzie możliwy wyłącznie od ul. Warszawskiej. – Przy czym należy zaznaczyć, że zasady dotyczące ruchu i postoju na ul. Dyrekcyjnej nie ulegają zmianie. Na ul. Dyrekcyjną wjechać mogą tylko mieszkańcy, którzy parkują na swoich podwórzach lub garażach, dla pojazdów służb oraz zaopatrzenia w godz. 4-10 oraz 18-24 – wylicza rzecznik.

Przypomnijmy, że wykonawcą inwestycji jest
Silesia Invest z Gliwic. Wartość przebudowy to 15,58 ml zł.  Prace zakończą się w III kwartale tego roku.
To kolejna ulica w centrum Katowic, która zamykana jest dla ruchu kołowego.

– To następny element metamorfozy Katowic. Nowy deptak miejski, podobnie jak to było w przypadku ul. Mariackiej, ma przywrócić kolejną część miasta dla pieszych i wpisywać się w naszą politykę odciążania centrum z ruchu samochodowego. Codziennie do Katowic wjeżdża ponad 120 tys. samochodów spoza miasta. Dlatego ograniczanie ruchu kołowego w Śródmieściu jest ważne dla naszych mieszkańców. Na przebudowanym deptaku pojawi się zieleń i mała architektura. Zgodnie z głosami mieszkańców ulica Dworcowa zostaje zamknięta dla ruchu pojazdów, nasadzimy na niej aż 54 drzewa, zostanie zmieniona nawierzchnia oraz zamontowane zostaną nowe ławki i oświetlenie – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

We wcześniejszych latach wyłączono z ruchu
ul. Mariacką, która jest dziś popularnym deptakiem i lokalizacją wielu
restauracji, pubów i klubów, a także ul. Bankową, która przebiega między budynkami
Uniwersytetu Śląskiego i oddanie jej we władanie studentom – o co od kilku lat
nalegał m.in. samorząd studencki. Rozważane jest także podobne rozwiązanie przy
siedzibie Politechniki Śląskiej przy ul. Krasińskiego.