1

Punkty Obsługi Pasażera znów czynne

20 kwietnia Zarząd Transportu Metropolitalnego ponownie otworzył Punkty Obsługi Pasażera.

POP są dostępne, jednak
korzystać z nich można z uwzględnieniem wprowadzonych zasad
bezpieczeństwa. Zmienione zostały godziny otwarcia punktów:

  • poniedziałek, środa oraz piątek: 8:00 – 15:00
  • wtorek i czwartek: 10:00 – 18:00
  • soboty, niedziele i święta: nieczynne.

W godzinach od 10:00 do 12:00 obsługiwani są tylko seniorzy. W punkcie otwarte będzie tylko jedno stanowisko, a tym samym będzie mógł wewnątrz przebywać tylko jeden pasażer. Korzystający powinni stosować się do zaleceń rządowych oraz Zarządu Transportu Metropolitalnego, zachowywać zasady bezpieczeństwa, a podczas obsługi stosować się do wskazówek pracowników Punktów Obsługi Pasażera.

W Punktach Obsługi Pasażera można składać wnioski o wydanie spersonalizowanej karty ŚKUP oraz zakodować na karcie ulgę. Można w nich kupić wszystkie rodzaje biletów jednorazowych, okresowych oraz uzupełniających – papierowych i elektronicznych, doładować kartę ŚKUP, uzyskać wszystkie informacje związane z działaniem systemu i obsługą kart oraz zablokować kartę. Można również uzyskać informacje dotyczące komunikacji miejskiej oraz złożyć reklamacje, skargi, wnioski i zażalenia dotyczące funkcjonowania komunikacji.

Lista punktów:

  1. Bytom, pl. Wolskiego (dworzec autobusowy), tel. (32) 745 36 30;
  2. Chorzów, Rynek 8/1, tel. (32) 241 55 97;
  3. Gliwice, pl. Piastów 2, tel. (32) 270 65 90;
  4. Katowice, dworzec kolejowy Katowice, tel. (32) 710 13 71; 
  5. Katowice, ul. Pocztowa 10, tel. (32) 229 62 49;
  6. Katowice, ul. Barbary 21a (siedziba ZTM), tel. (32) 743 85 05;
  7. Piekary Śląskie, ul. Papieża Jana Pawła II 46, tel. (32) 668 64 84;
  8. Sosnowiec, ul. Warszawska 3/17 (podziemny pasaż handlowy), tel. (32) 360 32 94;
  9. Tychy, al. Marszałka Piłsudskiego 12 (parter, wejście główne) tel. 604 454 583;
  10. Tarnowskie Góry, ul. Pokoju 1, tel. (32) 384 66 28, 285 28 85.

W związku ze stanem epidemii oraz dynamicznymi zmianami, pasażerowie przed podróżą powinni sprawdzać aktualny rozkład jazdy na stronie https://rj.metropoliaztm.pl/

W wyniku wdrażania wielu korekt, niestety nie jest możliwe zamieszczanie aktualnych informacji na wszystkich przystankach. Na najważniejszych z nich znajdują się tablice SDIP, które pokazują, za ile minut przyjedzie oczekiwany autobus lub tramwaj. Aktualną informację o odjazdach można uzyskać również dzwoniąc na bezpłatną infolinię 800 16 30 30 lub korzystając z aplikacji mobilnych.

Źródło: UM Dąbrowa Górnicza