1

Prezydent Miasta otrzymał absolutorium

Dzisiejsza (18.06.) XX sesja Rady Miasta Siemianowic Śląskich odbyła się nietypowo, bo Siemianowickim Centrum Kultury Park Tradycji. Podyktowane to było troską o bezpieczeństwo zarówno radnych, jak i mieszkańców obserwujących prace Rady Miasta, w kontekście zagrożenia pandemicznego. 
Najistotniejszą częścią dzisiejszych obrad było podjęcie uchwał w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta Siemianowice Śląskie wotum zaufania oraz rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdań: finansowego i wykonania budżetu miasta Siemianowice Śląskie za 2019 r, a także udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Siemianowice Śląskie.

Początek sesji to miły akcent w kierunku radnej Danuty Sobczyk, która z okazji swoich urodzin została obdarowana pięknym bukietem kwiatów. 
Następnie Rafał Piech poinformował radnych o działalności w okresie międzysesyjnym.

– Mimo trudnego, pandemicznego czasu, bieżąca działalność inwestycyjna jest realizowana planowo – mówił Rafał Piech. – Do 20 września chcemy ukończyć kolejny etap rewitalizacji Pałacu Rheinbabenów, również budowa kolejnego łącznika drogowego pomiędzy ulicami Michałkowicką a Oświęcimską nie jest zagrożona – dodawał.

Kolejnym etapem było omówienie Raportu o Stanie Miasta za 2019 r., który został obligatoryjnie wprowadzony jako z punktów omawianych dorocznie na sesjach Rady Miasta. Radnych interesowała m.in. sytuacja związana z mieszkaniami komunalnymi, ich zadłużeniem i sposobami jego niwelowania, pierwotnym rynkiem mieszkaniowym w naszym mieście oraz poprawą jakości połączeń komunikacyjnych realizowanych przez metropolię.

Prezydent, odpowiadając na pytania wskazywał na szerszy kontekst niektórych zagadnień. – Korzystamy ze wszystkich, przewidzianych prawem narzędzi – mówił prezydent. – Mamy bank zamiany mieszkań, możliwość odpracowania zadłużenia, pracownicy wydziału lokalowego są w ciągłym kontakcie z dłużnikami – wyliczał Rafał Piech.

Po zapoznaniu i przyjęciu sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2019 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego, które przedstawił Marcin Janota, przewodniczący Komisji Rewizyjnej, a następnie odczytaniu przez Henryka Falkusa, Skarbnika Miasta, opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w kontekście sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu miasta Siemianowice Śląskie za 2019 r., oraz ich przyjęcia, radni przystąpili do głosowania. 

Tym samym projekt uchwały nr 1/XX/2020 w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta Siemianowice Śląskie wotum zaufania, głosami 17 radnych za został przprowadzony pozytywnie, a głosując jednogłośnie – na tak – uchwałę nr 2/XX/2020, radni zatwierdzili sprawozdanie finansowe oraz sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2019.
Najważniejsze głosowanie – uchwały nr 3/XX/2020 – w sprawie udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Siemianowice Śląskie – również miało swój pozytywny finał (17 radnych za, 3 wstrzymało się od głosu). 

W dalszej części prac, radni procedowali uchwały związane m.in. zatwierdzeniem rocznych sprawozdań finansowych: Samodzielnego Publicznego Zakładu Terapii Uzależnień i Współuzależnienia w Siemianowicach Śląskich, Samodzielnego Publicznego Zespołu Lecznictwa Psychiatrycznego w Siemianowicach Śląskich, czy porozumienia i przekazania dotacji celowej dla Sosnowca na wykonanie zadań z zakresu udzielania świadczeń na rzecz osób nietrzeźwych doprowadzonych  z terenu naszej gminy do izby wytrzeźwień w Sosnowcu. 
Ponadto radni przegłosowali nadanie nazw ulicom: Księżycowej i Pogodnej.

Relacja wideo tutaj

Źródło: UM Siemianowice Śląskie




Kamery wi-fi monitorują pacjentów Piekarskiego Centrum Medycznego

Piekarski szpital zamontował kamery wi-fi do zdalnego monitorowania pacjentów. Zminimalizowano w ten sposób czas bezpośredniego kontaktu z pacjentem o nieznanym statusie epidemiologicznym, a tym samym, w dobie pandemii, zwiększono bezpieczeństwo pracy w placówce.

Każdy pacjent wymagający hospitalizacji ma pobierany wymaz w Izbie Przyjęć. Następnie oczekując na wynik badania w kierunku Covid-19 umieszczany jest w jednoosobowej sali obserwacyjnej z pełnym reżimem sanitarnym, w której to sali zainstalowano kamery. – Dzięki kamerom wi-fi możliwy jest kontakt z pacjentem, obserwacja jego stanu zdrowia, a także monitorowanie zapisów na urządzeniach medycznych znajdujących się w pokoju pacjenta – mówi dr Przemysław Michalski z Piekarskiego Centrum Medycznego. Sale te wchodzą w skład tzw. Oddziału Obserwacyjnego, w ramach którego chorzy już są diagnozowani i leczeni. Podobne kamery zainstalowano w wydzielonych, w tym samym celu pojedynczych salach obserwacyjnych na innych oddziałach szpitala oraz pomieszczeniu izolacyjnym Izby Przyjęć. – Nie wiemy, jaki jest status danego pacjenta, dlatego musimy się zabezpieczać, by nie przenieść ewentualnego zakażenia na inne oddziały – mówi Beata Pyka, naczelna pielęgniarka z Piekarskiego Centrum Medycznego.

Kamery w-fi zostały dostarczone i zamontowane w Piekarskim Centrum Medycznym przy współpracy z Hubem Innowacji Społecznych i Stowarzyszeniem Współpracy Regionalnej. Piekarskie Centrum Medyczne w ciągu 3 miesięcy pandemii raz, na niespełna dobę wstrzymało przyjęcia na Izbie Przyjęć i raz także na parę godzin zamknięty został Oddział Położniczo-Ginekologiczny. – Od samego początku staramy się dmuchać na zimne, co bez wątpienia przekłada się na normalne funkcjonowanie naszego szpitala.  – dodaje Zbigniew Żołnierczyk, prezes placówki. Piekarski szpital, jako jeden z nielicznych już w lutym br. informował,  że jest przygotowany na koronawirusa. Zespół Kontroli Zakażeń Szpitalnych opracował i wdrożył procedury zapobiegające transmisji wirusa. Zabezpieczono również placówkę w odpowiedni sprzęt i odzież. Przygotowano pomieszczenia przeznaczone do ewentualnej izolacji. Na bieżąco monitorowano, systematycznie przeglądano i modyfikowano wewnętrzne procedury na wypadek zagrożenia infekcją Covid-19. Przez cały ten czas, jako jednej z nielicznych jednostek ochrony zdrowia w regionie, jak dotąd, udało się uniknąć transmisji wirusa wśród pacjentów i personelu.

W ciągu kolejnych tygodni jeden z oddziałów przekształcono w oddział obserwacyjny. Przed wejściem na teren szpitala w specjalnym namiocie pobierane są wymazy od każdego pacjenta wymagającego przyjęcia do szpitala lub w ramach tzw. pretriażu. Wyznaczona jest także strefa izolowana, w której „podejrzany” pacjent przebywa. Tu także jest przez cały czas pobytu monitorowany przez kamery, które nie tylko rejestrują pomieszczenie, ale i parametry życiowe danej osoby. Każdy wchodzący na teren placówki musi przejść przez specjalną bramkę do bezdotykowego pomiaru temperatury. Dodatkowo przed Izbą Przyjęć zamontowano bramkę do dezynfekcji. – Wszystkie działania,  sprzęt, które wprowadziliśmy, bez wątpienia pomogły nam normalnie funkcjonować w tym trudnym okresie. Placówka nie była zamknięta, świadczyła i nadal świadczy usługi na najwyższym poziomie. Chroniliśmy pacjentów i siebie nawzajem. Warto także podkreślić, że na wysokości zadania stoją wszyscy pracownicy placówki od portierów, sprzątaczek, salowych, pań  z kuchni,  po pielęgniarki, położne i lekarzy. Cały personel naszego szpitala przez cały ten okres pracuje normalnie na najwyższych obrotach – dodaje prezes Żołnierczyk.

Źródło: UM Piekary Śląskie




Ostrogórska do całkowitej przebudowy

Sosnowiec otrzymał 5 mln zł dofinansowania na przebudowę ulicy Ostrogórskiej. Tym samym cała, mająca ponad 1,6 km ulica zmieni się nie do poznania.

Modernizacja drogi i otoczenia podzielona została na trzy części. Pierwszy etap został już wykonany. Mowa o wartej 5,4 mln zł inwestycji związanej z budową 400-metrowego odcinka drogi: od skrzyżowania z ulicą Jagiellońską do przejazdu kolejowego, wraz z budową nowego ronda i drogą rowerową.

Kilka tygodni temu miasto otrzymało 3 mln zł dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych na przebudowę fragmentu od ronda Zagłębia Dąbrowskiego do nowego ronda z ulicą Jagiellońską. Szacuje się, że ten odcinek będzie kosztował ponad 10 mln zł.

W tej kwocie największa część kosztów związana jest z nową jezdnią wraz z podbudową, drogą dla rowerzystów i chodnikami – to ok. 7 mln zł. Sporo również trzeba będzie zapłacić za sieć kanalizacji deszczowej, sanitarnej, a także za przebudowę sieci energetycznej i pozostałej infrastruktury.

Pojawią się nie tylko nowe chodniki i droga rowerowa, którą będzie można dojechać do Parku Harcerskiego (ogród polisensoryczny) lub pojechać trasą wzdłuż ulicy Zegadłowicza. Zmienią się również dwa przejścia dla pieszych, jedno zostanie doświetlone, a drugie przeniesione bliżej Przedszkola Miejskiego, tam pojawi się też sygnalizacja świetlna. Cała droga zyska nowe słupy oświetleniowe (LED) i powinna być gotowa w połowie 2021 roku.

Dopełnieniem będzie przebudowa ponad półkilometrowego odcinka od przejazdu kolejowego, w rejonie ulicy Naftowej, do granicy z Mysłowicami. Droga i otoczenie będą wykonane w takim samym standardzie. Nie zabraknie doświetlonych przejść dla pieszych oraz drogi rowerowej i nowego oświetlenia. Wybudowana zostanie nowa kanalizacja deszczowa i sanitarna, a także dwie zatoki autobusowe. To będzie wyjątkowo trudne zadanie, ponieważ inwestycja powinna być wykonana jeszcze w tym roku. W tym przypadku dofinansowanie w kwocie 5,1 mln zł (połowa wszystkich kosztów) pochodzi z rezerwy subwencji ogólnej przyznanej przez Ministerstwo Finansów.

Koszt całej przebudowy ulicy Ostrogórskiej powinien się zamknąć w kwocie do 25 mln zł, z czego 10,5 mln złotych to dofinansowanie z różnych źródeł. Proszę pamiętać, że to właściwie będzie nowa droga, a spora część wydatków związana jest z przebudową infrastruktury podziemnej – wyjaśnia Jeremiasz Świerzawski, zastępca prezydenta Sosnowca.

Źródło: UM Sosnowiec




Dąbrowskie placówki wsparcia dziennego w nowej rzeczywistości

W Dąbrowie Górniczej na co dzień funkcjonuje pięć placówek wsparcia dziennego prowadzonych przez organizacje pozarządowe. Cztery z nich mają charakter opiekuńczo-wychowawczy, jedna specjalistyczny.

„Małolat”

– Nasza placówka, zlokalizowana przy Alei Zwycięstwa 77, funkcjonuje ponownie od 8 czerwca. W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną, mamy nową organizację pracy – informuje Renata Zaremba, prezes Stowarzyszenia „Małolat”. W czerwcu w „Małolacie” obowiązuje dwuzmianowy podział na grupy. Od 11:00 do 15:00 przychodzi pierwsza grupa dzieciaków. Następnie obowiązuje pół godzinna przerwa poświęcona na kwestie sanitarne, takie jak dezynfekcja i wietrzenie sali. O 15:30 przychodzi następna grupka, z którą prowadzimy zajęcia do 19:30. Jeśli tylko pogoda na to pozwala, zajęcia odbywają się na świeżym powietrzu. Oczywiście nie są wpuszczane do placówki osoby trzecie.

Każdy z przyszłych uczestników musi zapoznać się z nowymi wytycznymi wskazanymi przez Ministra Zdrowia, Główny Inspektorat Sanitarny oraz podpisać deklaracje, które są obowiązkowe do wypełnienia, jeśli rodzic chce, aby jego dziecko wzięło udział w prowadzonych zajęciach w placówce.
– Muszę przyznać, że zainteresowanie zajęciami w placówce jest spore. Zarówno rano, jak i wieczorem mamy pełne grupy, których liczby niestety nie możemy zwiększyć ze względu na panującą wokół nas sytuację – informuje Zaremba.

Placówka ma zamiar funkcjonować również przez cały okres wakacyjny. Przypuszcza się, że liczba dzieciaków w wakacje w dalszym ciągu utrzyma się na poziomie dwóch grup. Dużo osób pyta o prowadzenie zajęć w wakacje i już teraz deklarują, że dzieciaki będą systematycznie korzystać z placówki również w tym okresie.
– Jesteśmy zadowoleni z tego, że zainteresowanie się utrzymuje i działamy pełną parą. Oczywiście na tyle, na ile pozwala COVID-19 – informuje Renata Zaremba.

„Kraina Przyjaźni”

8 czerwca, po przerwie spowodowanej obostrzeniami otworzona została „Kraina Przyjaźni” (ul. Adamieckiego 12).
– Mamy mniejszą ilość dzieciaków niż z okresu sprzed pandemii. Obecnie jest to 16 osób podzielonych dodatkowo na dwie grupki – informuje Dorota Klejnot, prezes Stowarzyszenia „Dar Serca”- Pracujemy od 9:00-13:00, a potem od 13:30-17:30. Przerwa spowodowana jest potrzebą dezynfekcji świetlicy po poprzedniej grupie, aby zgodnie z wytycznymi następna grupa mogła bezpiecznie skorzystać z naszej świetlicy. Gdy tylko jest pogoda to większość czasu staramy się spędzać na dworze. Chcielibyśmy mieć więcej dzieciaków pod opieką, dlatego mam nadzieję, że w wakacje tj. w lipcu grupka jeszcze się powiększy. Oczywiście na bieżąco korzystamy ze środków bezpieczeństwa jakie zapewniają przyłbice, maseczki czy stosowanie środków dezynfekujących – dodaje.

W momencie konieczności wstrzymania działalności placówki, „Kraina Przyjaźni” nie próżnowała. Wspólnie z Polską Akcją Humanitarną rozdano ponad 200 paczek w dwóch akcjach. Pierwsza miała miejsce jeszcze przed Świętami Wielkanocnymi. Z kolei drugą taką akcję zorganizowano na początku czerwca.

Placówka nr 1 w Warsztacie Terapii Zajęciowej, placówka nr 2 w III LO im. Władysława Andersa i placówka nr 3 „Zielony Dworek – Fundacji Godne Życie

– Po ponownym otwarciu naszych placówek, grupy są mniej liczne niż miało to miejsce do tej pory. W dwóch świetlicach mamy grupy liczące po 10 osób, natomiast w trzeciej jest to maksymalna, dopuszczalna liczba, czyli 15 osób. Obostrzenia są takie, a nie inne i musimy się tego trzymać – komentuje Łukasz Kolber, prezes Fundacji Godne Życie – Jeżeli tylko pogoda będzie nam sprzyjać i znajdą się chętni, to stworzymy dwie grupy, z których każda będzie miała zorganizowany czas w innej części Dąbrowy Górniczej – dodaje.

Wszystkie nowe zasady zostały przedstawione rodzicom. W momencie wejścia na teren placówki mierzona jest temperatura. Fundacja miała już kilka przypadków, w których dane dziecko musieli odesłać do domu, w związku z podwyższoną temperaturą. Ten kto wchodzi do środka, na wejściu ma odkażane ręce. Środki do dezynfekcji zostały dostarczone przez Śląski Urząd Wojewódzki.
– Co godzinę wietrzymy pomieszczenia. Staramy się przebywać na powietrzu. Posiłki przywożone są w osobnych pojemnikach. Rodzice nie mają wstępu do budynku. Wszelkie sprawy mogą załatwić telefonicznie, przed wejściem do budynku lub w momencie przyjścia po dziecko. Staramy się, żeby mimo panującej sytuacji, nasi podopieczni czuli się komfortowo i nie odczuwali wielkich różnic między tym co było przed pandemią, a nowymi zasadami, które musieliśmy teraz wdrożyć – podkreśla Kolber.

Placówki Fundacji Godne Życie znajdują się na ul. Świętego Antoniego 107, ul. Królowej Jadwigi 8 i na ul. Prusa 3.

Wszystkie organizacje prowadzące placówki wsparcia dziennego przestrzegają aktualnie obowiązujących wytycznych w związku z COVID-19.

Działania poszczególnych placówek są współfinansowane przez Urząd Miejski w Dąbrowie Górniczej.

Źródło: UM Dąbrowa Górnicza




22 czerwca zaczynamy nabór projektów

W tym roku odbędzie się 2. edycja Budżetu Obywatelskiego (ogólnomiejskiego) w naszym mieście. Od 22 czerwca do 5 lipca każdy mieszkaniec naszego miasta będzie mógł zgłosić projekt.

Tegoroczna edycja ze względu na pandemię koronawirusa będzie przeprowadzona na nieco innych zasadach. Aby zminimalizować ryzyko zarażenia, projekty będą składane tylko drogą elektroniczną, za pomocą formularza na stronie internetowej bo.dg.pl. W odróżnieniu od roku poprzedniego zmniejszyła się także liczba wymaganych podpisów na liście poparcia projektu. W tym roku zamiast 50 potrzebne będą jedynie 2 podpisy mieszkańców miasta. Więcej o zasadach tegorocznego Budżetu Obywatelskiego można przeczytać TUTAJ.

Jak zawsze w trakcie trwania naboru projektów możecie liczyć na wsparcie Centrum Aktywności Obywatelskiej. Od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16 będzie można skontaktować się z pracownikami Wydziału Organizacji Pozarządowych i Aktywności Obywatelskiej, pod nr tel. 518 270 597 i 668 573 952, którzy udzielą państwu wszelkich potrzebnych informacji i pomogą w wypełnieniu formularza elektronicznego.

Oczywiście w razie pytań można kontaktować się także drogą mailową na adres: bo@dg.pl

Źródło: UM Dąbrowa Górnicza




Metropolia doradzi, jak budować drogi rowerowe

Przy projektowaniu dróg rowerowych, gminy będą mogły skorzystać z konsultacji eksperckich, które oferuje Metropolia. Będą one dotyczyć zgodności inwestycji ze standardami kształtowania infrastruktury rowerowej, aby powstające nowe trasy były jak najlepiej dostosowane do potrzeb użytkowników.

– Zaproponowaliśmy wsparcie samorządom, które zamierzają korzystać z dofinansowania GZM i zobowiązują się tym samym do stosowania „Standardów i wytycznych kształtowania infrastruktury rowerowej”. Ponadto rekomendujemy również angażowanie strony społecznej w proces konsultowania projektów – mówi Marcin Dworak, oficer rowerowy Metropolii.

– W ostatnich miesiącach dostaliśmy sygnały, że w wielu gminach taka pomoc jest pożądana i na pewno wpłynie na poprawę jakości i właściwy rozwój infrastruktury rowerowej – mówi Bartosz Rozpondek, zastępca dyrektora Departamentu Projektów i Inwestycji

– To ważne, aby rowerzyści w przyszłości mogli korzystać z ujednoliconego systemu w 41 gminach członkowskich. Warunkiem uzyskania dofinansowania z budżetu Metropolii jest to, aby prowadzone inwestycje w tym zakresie były zgodne ze standardami i wytycznymi kształtowania infrastruktury rowerowej. Zależy nam, aby wsparcie eksperckie pojawiło już na etapie projektowania, gdy na spokojnie można wprowadzić ewentualne poprawki, ale pomocą chcemy służyć również w fazie realizacji – dodaje.

Z tego doradztwa mogą skorzystać wszystkie gminy, które należą do Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Poradę będą mogły otrzymać przede wszystkim w zakresie rozbudowy nowych tras, które dofinansowywane są z budżetu GZM, ale również przy każdym innym projekcie dotyczącym infrastruktury rowerowej. W każdym momencie mogą zwrócić się do Metropolii z prośbą o weryfikację czy planowane rozwiązania wpisują się w określone standardy kształtowania infrastruktury rowerowej. 

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia w ramach dwóch mechanizmów wsparcia gmin – „Funduszu Solidarności” oraz „Programu działań na rzecz Ograniczania Niskiej Emisji” – daje możliwość otrzymania dotacji do prowadzonych inwestycji. Jednym z działań, cieszących się dużym zainteresowaniem, jest budowa infrastruktury rowerowej. Aktualnie na liście projektów do dofinansowania programu ograniczania niskiej emisji znajduje się 10 inwestycji na łączną kwotę ok. 13 mln zł. Drugi mechanizm wsparcia – Fundusz Solidarności – obejmuje dwa projekty na blisko pół miliona złotych.

Przypomnijmy, że w roku 2018 Zarząd GZM przyjął dokument pn. „Standardy i wytyczne kształtowania infrastruktury rowerowej”. Zawiera on wytyczne, które pozwolą ujednolicić trasy rowerowe w gminach Metropolii oraz podniosą komfort użytkowania nowopowstających tras. Dokument ten w formie zarządzeń prezydentów został przyjęty przez m.in. Będzin, Dąbrowę Górniczą, Czeladź, Mikołów, Siemianowice Śląskie, Sosnowiec, Tarnowskie Góry, Tychy czy Zabrze. Dokument został również przyjęty uchwałą Zarządu Województwa Śląskiego. Dzięki temu nowopowstające drogi powinny być budowane według wspólnych standardów.

Link: Standardy i wytyczne kształtowania infrastruktury rowerowej




Gminna Rada Seniorów

W dniu wczorajszym odbyło się pierwsze posiedzenie gminnej Rady Seniorów. Rada jest organem o charakterze konsultacyjnym, doradczym i inicjatywnym we wszystkich obszarach dotyczących osób starszych. Głównym celem Rady jest reprezentowanie interesów i potrzeb osób starszych zamieszkałych na terenie naszej gminy.

Pierwsze posiedzenie rozpoczęła Wójt Gminy Małgorzata Bednarek, która oficjalnie pogratulowała członkom nowo powstałej Rady, wręczając zaświadczenia. Podczas spotkania zostali wybrany również przewodniczący, jego zastępcy oraz sekretarz rady. Gminna Rada Seniorów składa się z piętnastu członków, których reprezentuje przewodnicząca Teresa Jaskuła. Zastępcą przewodniczącej została Barbara Staszewska oraz Stanisław Przybylak. Na sekretarza wybrano Wiesławę Głogowską.

Po części oficjalnej, a także po rozmowach w kuluarach nadszedł czas na szkolenie dotyczące działalności rady seniorów. Warto zaznaczyć, że to nie pierwsze i na pewno nie ostatnie szkolenie, które zostało zorganizowane dla członków gminnej Rady.

Serdecznie gratulujemy i życzymy satysfakcji z pracy na rzecz osób starszych oraz wielu sukcesów. (ps)

Źródło: UG Bobrowniki




Ciąg komunikacji pieszej na Chemików gotowy!

Budowa ciągu pieszego komunikującego osiedle Chemików z drogą powiatową – ulicą Chemików została już zakończona. W ramach zadania 85-metrowy odcinek drogi utwardzony został kostką betonową. 

Inwestycja niewielka, warta niewiele ponad 30 tysięcy złotych, realizowana była na wniosek mieszkanców, którzy od dawna zabiegali o powstanie chodnika biegnącego od osiedla do marketu zlokalizowanego przy ulicy Chemików. Szerokość nowo powstałego chodnika to 1,5 metra. Inwestycję zrealizowała Firma Usługowo-Handlowa KOP-MAT Mateusz Momot.

Źródło: UM Bieruń




Wnioski o stypendia można składać do 30 lipca

Do 30 lipca, można składać wnioski o przyznanie stypendium naukowego dla uczniów klas IV – VIII szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wyry oraz realizują obowiązek szkolny w trybie dziennym.

Stypendium jest przyznawane jeżeli uczeń spełnia jedno z 3 kryteriów:

1. osiąga wysokie wyniki w nauce:

a) przy średniej ocen 5,30 – dla uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej;
b) przy średniej ocen 5,20 – dla uczniów klas VII – VIII szkół podstawowych.

2. uzyskał tytuł laureata lub finalisty konkursów przedmiotowych organizowanych przez Kuratorium Oświaty lub Ministerstwo Edukacji Narodowej;

3. uzyskał tytuł laureata lub finalisty olimpiady przedmiotowej przeprowadzonej z przedmiotu lub przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty, a także turniejów lub olimpiad tematycznych związanych z wybranym przedmiotem lub dziedziną wiedzy, uprawniających do zwolnienia z przystąpienia do egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu.

Do wniosku należy dołączyć kopie dokumentów, uwierzytelnione za zgodność z oryginałem, potwierdzających osiągnięcia ucznia uzyskane w semestrze poprzedzającym złożenie wniosku, uprawniające do przyznania stypendium oraz druk PIT 2a.

Wnioski o przyznanie stypendium należy składać do skrzynki podawczej przy wejściu do urzędu lub drogą pocztową do Urzędu Gminy Wyry, ul. Główna 133, 43-175 Wyry (w przypadku wysłania wniosku pocztą liczy się data wpływu do urzędu).

Wnioski niekompletne lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Wszelkich informacji udziela Gabriela Pajor – podinspektor w Referacie Organizacyjnym i Spraw Społecznych Urzędu Gminy Wyry, nr tel.: (32) 325 68 33.

Do pobrania:

1. Wniosek 

2. Uchwała Rady Gminy Wyry

3. Klauzula informacyjna o powierzeniu danych

4. PIT 2a





Pływalnia otwarta od piątku

Od 19 czerwca Kryta Pływalnia przy ul. Edukacji będzie ponownie otwarta. W obiekcie będą jednak obowiązywały szczególne zasady bezpieczeństwa.

W związku ze zniesieniem zakazu prowadzenia działalności przez obiekty basenowe, w obiekcie Krytej Pływalni wprowadzone zostają poniższe zmiany:

− obowiązek zasłaniania ust i nos (maseczka, chusta itp.), osłonę można zdjąć dopiero w szatni,

− obowiązek dezynfekcji rąk przed wejściem i po wyjściu z obiektu,

− obowiązek zachowania odstępu 2 m,

− brak publiczności, zamknięta widownia i brak ławek oraz krzesełek na korytarzach,

PŁYWALNIA

  1. Jednorazowo z pływalni mogą korzystać 52 osoby, z podziałem:

− do 24 osób w niecce basenu sportowego – maksymalnie 4 osoby na torze.

− do 20 osób w niecce basenu rozgrzewkowego, 

− do 6 osób w niecce zjeżdżalni, 

− do 2 osób w wannie hydromasażowej. 

  1. Wyłączona zostaje sauna sucha na Hali Basenowej.
  2. Ograniczona zostaje liczba prysznicy – 6 w szatni mężczyzn, 6 w szatni kobiet.
  3. Wyłączone zostają suszarki do włosów.
  4. Wstęp na basen będzie możliwy najpóźniej o jednej pełnej godzinie przed jego zamknięciem.
  5. Przy stanowisku kasowym może przebywać tylko 1 osoba lub rodzina.

GABINET ODNOWY BIOLOGICZNEJ

  1. Jednorazowo z GOB może korzystać:

− do 6 osób ze strefy saun,

− do 4 osób z siłowni. 

  1. Nieczynna jest sauna parowa i bicze szkockie.
  2. Dezynfekowanie przez klientów leżanek i urządzeń po każdym użyciu.

Wprowadza się do odwołania dodatkowe wymogi sanitarne wynikające z ogłoszonego stanu epidemicznego:

− dodatkowa codzienna dezynfekcja powierzchni sanitarnych i basenowych,

− dezynfekcja szafek i pasków basenowych po każdym kliencie,

− umieszczenie dozowników z środkiem dezynfekującym – w strefie wejściowej, przy toaletach 
i natryskach,

− dezynfekcja powierzchni najczęściej dotykanych przez klientów (poręcze, klamki).

Przypominamy również o stale obowiązujących zasadach przestrzegania higieny osobistej,   o dokładnym umyciu ciała pod prysznicem przed wejściem do wody oraz o niekorzystaniu z obiektu, gdy jesteśmy chorzy.

Źródło: UM Tychy