Gruntownie wyremontowany budynek Komendy Miejskiej Policji w Dąbrowie Górniczej został otwarty. Uroczyste przekazanie kluczy do nowego gmachu zostało połączone z obchodami święta policji.
Po prawie pięciu latach generalnego remontu, na który miasto przekazało 750 tysięcy złotych, gmach został oficjalnie oddany do użytku. W uroczystości połączonej z apelem z okazji Święta Policji, w roku 100-lecia polskiej policji, uczestniczyli przedstawiciele kadry kierowniczej garnizonu śląskiego, władz samorządowych, służb mundurowych, związków zawodowych oraz instytucji współpracujących z policją.
– Długo na to czekaliśmy. Gratuluję konsekwencji i determinacji w dążeniu do celu. To ważne, że dziś otwiera się nowy rozdział w historii dąbrowskiej policji – podkreślał Marcin Bazylak, prezydent Dąbrowy Górniczej w trakcie uroczystości. – Nowa komenda, nowe warunki pracy. Zasłużyliście na to! Gratuluję funkcjonariuszkom i funkcjonariuszom dąbrowskiej policji oraz pracownikom cywilnym. Dziękuję w imieniu dąbrowskiej społeczności za waszą codzienną pracę. Za wasze zaangażowanie, profesjonalizm i bycie częścią społeczności naszego miasta. Wiem, że to nie jest łatwa służba, ale tym bardziej wam za to dziękuję – dodał prezydent, przekazując na ręce komendanta Artura Klimka list gratulacyjny oraz zestaw dodatkowego wyposażenia dla pracowników sekcji wywiadowczej Działu Prewencyjnego.
– Czuję się zaszczycony, że w roku obchodów 100-lecia polskiej policji funkcjonariusze garnizonu dąbrowskiego mają możliwość służby w zmodernizowanym i nowoczesnym obiekcie, który spełnia wysokie standardy policyjnej placówki, gwarantuje należyty poziom obsługi interesantów, a policjantom zapewnia komfort pracy – mówił insp. Artur Klimek, komendant miejski policji w Dąbrowie Górniczej.
Komenda Miejska Policji w Dąbrowie Górniczej została wyremontowana w ramach ogólnopolskiej standaryzacji komend i komisariatów na terenie całego kraju. Inwestycja znacząco poprawiła warunki, w jakich przyjmowani są mieszkańcy miasta i regionu oraz umożliwiła dostęp do budynku osobom niepełnosprawnym, a także polepszyła warunki pracy policjantów. Prace remontowe i przebudowa komendy rozpoczęła się pod koniec 2014 r. Wykonano między innymi termoizolację piwnic i ocieplenie całego budynku, wymianę instalacji centralnego ogrzewania, wodnej, wentylacyjnej, teleinformatycznej i elektrycznej, nowe przyłącze wody i kanalizacji. Wybudowane zostało całkiem nowe skrzydło i pomieszczenie recepcyjne, nadbudowana została jedna kondygnacja na części istniejącego obiektu, przebudowano warsztat, garaże, parkingi – wewnętrzny oraz dla interesantów. Wszystkie pomieszczenia wyposażono w nowe meble i sprzęt teleinformatyczny. Przebudowane zostały również pomieszczenia dla osób zatrzymanych. W budynku zainstalowany został monitoring. Całość prac kosztowała ponad 23 miliony złotych.
Obecnie w dąbrowskiej komendzie pracuje 347 osób, w tym 314 policjantów. W wyniku porozumienia zawartego pomiędzy prezydentem Dąbrowy Górniczej, a komendantem wojewódzkim policji w Katowicach pokrywane są koszty utrzymania 10 dodatkowych etatów policji w ramach rewirów dzielnicowych. Ponadto w ubiegłym roku, dzięki pieniądzom pochodzącym ze skarbu miasta, kupiono 3 nowe, policyjne samochody.
Po zakończeniu oficjalnej części uroczystości wszyscy goście mogli zobaczyć odnowione pomieszczenia dąbrowskiej komendy. Odbył się też pokaz sprzętu policyjnego. W budynku garnizonu dostępna dla mieszkańców jest wystawa fotograficzna pokazująca dawną Dąbrowę Górniczą oraz początki służb porządkowych w mieście w latach 1914 -1918.