W sobotę, 14 marca przy okazji zakupów, będzie można uzyskać bezpłatną poradę eksperta z zakresu prawa konsumenckiego. Data ta została wybrana nie przypadkowo – 15 marca obchodzony jest Światowy Dzień Konsumenta.
– Jeśli Twoje obowiązki nie pozwalają Ci zgłosić się do urzędu, spotkaj się z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów w weekend. 14 marca br. w godzinach od 11:00 do 16:00 będziemy czekać na wszystkich potrzebujących porady w zakresie prawa konsumenckiego. Chcemy pokazać mieszkańcom, że mogą liczyć na naszą pomoc – mówi Katarzyna Szostak- Zjawiony – Miejski Rzecznik Konsumentów w Tychach.
Urzędnicy zapraszają do Centrum Handlowego Gemini w Tychach – I piętro (Strefa Relaksu).
Będzie można dowiedzieć się m.in. jak reklamować wadliwy towar, czy można zwrócić nietrafiony prezent, co zrobić, gdy biuro podróży nie wywiązało się z umowy, jak zwrócić towar zakupiony w sklepie internetowym czy jak zrezygnować z zakupu towaru nabytego podczas tzw. „pokazu”.
Sobotnie spotkanie inauguruje kampanię edukacyjną Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Na miejskich przystankach pojawią się plakaty, przygotowano także ulotki, a w Centrum Handlowym Gemini Park Tychy także naklejki podłogowe oraz specjalne grafiki na pylonach informacyjnych.
Miejski Rzecznik Konsumentów w Tychach rocznie pomaga mieszkańcom w załatwieniu blisko 4 tys. spraw, od reklamacji po nieuczciwe praktyki stosowane np. przez dostawców usług.
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów mieści się w Tychach przy ul. Barona 30, pok. 410 (III p.).
Numery telefonów: 32 776-36-77, 32 780-50-63,
adres e mail: rzecznik.konsumenta@umtychy.pl.
Godziny urzędowania:
poniedziałek, wtorek, środa: 7:30 – 15:30
czwartek: 7:30 – 17:30
piątek: 7:30 – 13:30
Źródło: UM Tychy