image_pdfimage_print
image_pdfimage_print

Interaktywna, przejrzysta i łatwa w analizie, to atuty mapy infrastruktury kolejowej, którą przygotowała Metropolia w portalu InfoGZM. Można na niej zobaczyć nie tylko rzeczywistą sieć, ale także zobaczyć, jaki będzie przebieg przyszłej Kolei Metropolitalnej. To nie wszystko. Można dowiedzieć się, jaki jest potencjał pasażerski stacji i przystanków kolejowych.

W ramach upowszechniania wiedzy o Metropolii, na portalu InfoGZM została opublikowana mapa infrastruktury kolejowej w GZM, która w sposób interaktywny, prezentuje elementy systemu – zarówno istniejące, jak i planowane. Spośród najważniejszych elementów, jakie zostały przedstawione, można wymienić linie kolejowe, stacje i przystanki oraz cztery warianty przebiegu Kolei Metropolitalnej wyznaczone w Koncepcji Kolei Metropolitalnej).

Na mapie przedstawiony został również układ Transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T, propozycje przebiegów kolei Centralnego Portu Komunikacyjnego, torowiska oraz przystanki tramwajowe. Ważne są także warstwy przedstawiające potencjał pasażerski istniejących i planowanych stacji/przystanków kolejowych. Prezentują one liczbę ludności zamieszkującą obszar wokół stacji, w promieniu 800 m. Mapa została także wzbogacona o siatkę rozmieszczenia ludności (PESEL). Przeglądanie mapy jest łatwiejsze, dzięki możliwości zmiany podkładów mapowych oraz dołączonemu zestawowi narzędzi.

W trakcie pojawiania się nowych istotnych danych, mapa będzie na bieżąco uzupełniana.

Portal InfoGZM – opracowany i prowadzony przez Departament Strategii i Polityki Przestrzennej GZM – stanowi integralny element jednego ze strategicznych działań GZM, czyli Metropolitalnego Obserwatorium Społeczno-Ekonomicznego. Celem Obserwatorium jest monitorowanie zmian i procesów zachodzących w Metropolii oraz gromadzenie danych, które potencjalnie mogą wspierać proces programowania rozwoju społeczno-gospodarczego GZM.

Przydatne linki:

Mapa infrastruktury kolejowej w GZM [KLIKNIJ]

Koncepcja Kolei Metropolitalnej [KLIKNIJ]

Tradycyjna, lekka i jednoszynowa. To koncepcja Kolei Metropolitalnej [KLIKNIJ]