image_pdfimage_print
image_pdfimage_print

Coraz krótsza droga oddziela nas od przyjęcia warunków sytuowania reklam w mieście. Przyjęcie szczegółowych zasad w tej materii ograniczy w Tarnowskich Górach chaos z reklamami i szyldami. 

Gotowy jest już projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane. Gmina zebrała już także opinie zainteresowanych osób dotyczące zapisów w dokumencie. 

Projekt uchwały precyzuje zasady sytuowania różnych typów reklam w poszczególnych obszarach miasta – począwszy od starówki a skończywszy na obszarach handlowych. Dokument określa m.in.: gdzie i jakie reklamy można umieszczać, jakie mają mieć gabaryty, a także z jakich materiałów mogą być wykonywane.

Przypomnijmy, w przeprowadzonym przez Urząd Miejski pod koniec 2017 roku badaniu ankietowym dotyczącym tego tematu wzięło udział 816 respondentów. Aż 764 mieszkańców uznało, że przestrzeń miasta wymaga uporządkowania.