image_pdfimage_print
image_pdfimage_print

Urząd Miasta Katowice w marcu, w ramach walki z koronawirusem, uruchomił bazę „Jedzenie na wynos”, która cieszy się dzisiaj dużą popularnością zarówno wśród restauratorów, jak i samych katowiczan. Mieszkańcy w niej mogą znaleźć oferty lokali gastronomicznych, które oferują jedzenie na wynos oraz w dowozie. Dziś w bazie jest już ponad 90 firm, a codziennie zgłaszają się nowe.

Teraz miasto idzie krok dalej i będzie tworzyć „Katowicką Bazę Usług Zdalnych”, w której znajdą się firmy różnych branż, które mogą świadczyć zdalne usługi. – Ze względu na obowiązek zamknięcia również podmiotów usługowych, a także ograniczaniu kontaktu osobistego do minimum wiele firm świadczących usługi znajduje się w bardzo trudnym położeniu. Niektóre podmioty mogą jednak świadczyć usługi online. Inspiracją do stworzenia Katowickiej Bazy Usług Zdalnych był mail, który otrzymaliśmy od lektorów jednej ze szkół językowych. Nie mogą teraz zarabiać pieniędzy, ale przecież angielskiego czy innych języków można się uczyć zdalnie. Rozmawiając z przedsiębiorcami zauważyliśmy, że online można np. prowadzić zajęcia typu fitness, udzielać porad finansowych, prawnych, prowadzić szkolenia z rozwoju kompetencji czy też coaching. Do świadczenia usług zdalnych potrzebny jest sprzęt, który większość przedsiębiorców i ich klientów posiada – tj. komputer z Internetem. Zachęcam mieszkańców, by korzystali z usług katowickich firm. Będzie to możliwość kreatywnego i wartościowego zagospodarowania czasu wolnego, a dla niektórych firm nawet drobne zlecenia mogą okazać się kluczowe do przetrwania  – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic i zachęca katowickie firmy, by korzystały także z zaprezentowanego w tym tygodniu Katowickiego Pakietu Przedsiębiorcy, który jest dostępny pod adresem www.rawaink.katowice.eu

W jaki sposób przedsiębiorcy świadczący usługi zdalne mogą dodać swoją firmę do bazy? – Wszystkie chętne osoby, które już oferują swoje usługi on-line lub chcą przenieść swoją działalność w ten obszar zachęcamy do zgłoszeń. Utworzymy bazę, która będzie promowana na kanałach informacyjnych Miasta Katowice, w tym na specjalnie uruchomionym serwisie www.koronawirus.katowice.eu, gdzie można znaleźć bieżące i aktualne informacje w zakresie działań miasta w związku z zagrożeniem epidemicznym – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy miasta.

Zainteresowanych prosimy o wysłanie maila do wydziału komunikacji społecznej Urzędu Miasta Katowice – na adres k@katowice.eu z tematem „BAZA USŁUG ZDALNYCH”. W mailu prosimy podać nazwę firmy lub swoje dane, adres strony internetowej lub profilu w mediach społecznościowych, kontakt do siebie telefon/email oraz krótką, hasłową informację o zakresie swojej oferty – maksymalnie do 140 znaków, np. „j. angielski – korepetycje, tłumaczenia”, „indywidualne zajęcia fitness z trenerem personalnym”.

Mieszkańcy Katowic pomagają walczyć z koronawirusem

W Katowicach tysiące mieszkańców włączyły się w walkę z koronawirusem. Mieszkańcy szyją maseczki ochronne, kibice GKS Katowice zorganizowali zbiórkę środków dla Szpitala Murcki, a setki wolontariuszy dowożą posiłki dla osób potrzebujących.

W ostatnich dniach miejskie działania informacyjne wsparli katowiccy przedsiębiorcy Szymon Pieczyński i Igor Podlawski, którzy pomogli stworzyć specjalny serwis miejski dedykowany koronawirusowi. Za pomysł, projekt i wdrożenie www.koronawirus.katowice.eu odpowiedzialne są katowickie firmy Kava – agencja kreatywna 360 oraz Software Things. – Największym wyzwaniem stojącym przed urzędami miasta i samorządami w sytuacjach wyjątkowych jest szybka i przejrzysta komunikacja. Istotne jest również to, dziś w ramach globalnej komunikacji dociera do nas fala fake newsów. Aby uniknąć powielania fałszywych informacji docierających do mieszkańców Katowic, powstała strona koronawirus.katowice.eu. To tutaj znajdą się wszystkie najważniejsze i potwierdzone komunikaty kierowane do mieszkańców miasta – mówi Szymon Pieczyński, autor stron.

Dodatkowo mieszkaniec Katowic, dziennikarz Jarosław Juszkiewicz, znany też jako lektor polskiej wersji map Google, użyczył swojego głosu do miejskiej animacji, która zachęca mieszkańców do pozostania w domach,

dostępny na Twitterze:

oraz Facebooku:

https://www.facebook.com/krupamarcinpl/videos/729552631185239/

Źródło: UM Katowice