Od 21 września więcej spraw związanych z rejestracją pojazdów będzie można załatwić „od ręki”, bez konieczności dłuższego czekania na decyzję.
W Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej, obsługa bezpośrednia mieszkańców w sprawach z zakresu rejestracji pojazdów, w czasie pandemii była ograniczona do najpilniejszych i najważniejszych spraw – uzyskania tablic rejestracyjnych w związku z zakupem auta oraz odbiorem stałego dowodu rejestracyjnego.
Od 21 września będzie można ponownie „od ręki” załatwić kolejne sprawy komunikacyjne związane m.in. z wymianą dowodu rejestracyjnego, uzyskaniem wtórników oznaczeń pojazdu (tablice, nalepka kontrolna, karta pojazdu), wpisem adnotacji do dowodu rejestracyjnego (np. gaz-lpg, taxi, hak).
W czasie wprowadzonych ograniczeń związanych z pandemią, wnioski w tego typu sprawach składało się w Biurze Podawczym, skąd trafiały do Referatu Rejestracji Pojazdów. Taki tryb powodował, że nie były załatwiane od razu w chwili złożenia.
W przypadku chęci wizyty najlepiej skorzystać z internetowej możliwości umówienia terminu poprzez stronę www.kalendarz.dg.pl Oczywiście, tak jak dotychczas, jest możliwe pobranie biletu do stanowiska B w Referacie Rejestracji Pojazdów, ale skorzystanie z rezerwacji poprzez kalendarz internetowy skróci czas wizyty i obsługi do minimum.
Informacje i wnioski dotyczące spraw rejestracji znajdują się w zakładce: https://www.bip.dabrowa-gornicza.pl/5887
Warto wiedzieć, że wnioski w zakresie zgłoszenia zbycia/nabycia pojazdów lub wyrejestrowania ich z tytułu demontażu/kradzieży można składać za pośrednictwem Biura Podawczego (stanowisko 14) lub nadesłać drogą pocztową, a w przypadku zgłoszenia zbycia/nabycia pojazdu można bez potrzeby wychodzenia z domu nadesłać drogą elektroniczną https://www.gov.pl/web/gov/zglos-zbycie-lub-nabycie-pojazdu-na-przyklad-sprzedaz-kupno-darowizne
Źródło: UM Dąbrowa Górnicza