Subscribe Now

Trending News

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
image_pdfimage_print
image_pdfimage_print

Prosta i elegancka litera „M”,
przedstawiona z kształtem budzącym wiele skojarzeń, między innymi z sercem, ale
także z matematycznym znakiem większości czy z diamentem. To logo, które jest
podstawą identyfikacji wizualnej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Zostało
docenione za swoją „plastyczność”, p
rzybierając
różne formy w zależności od sytuacji i kontekstu, w którym ma zostać
wykorzystane. Oficjalnymi kolorami Metropolii
GZM jest fuksja, żółty oraz niebieski.

Nasze logo ma kojarzyć się ze współpracą, integracją, nowoczesnością,
smart city, pokazywać potencjał gospodarczy i intelektualny Metropolii GZM oraz
jako miejsce, gdzie – po prostu – dobrze się żyje, mieszka, uczy, pracuje i
spędza wolny czas.

Naszym celem było to, aby zrywało ze stereotypami, które wciąż – niestety
– niesłusznie kojarzone są z naszym regionem.

Literze „M” towarzysz znak, który
można interpretować na wiele różnych sposobów. Może być to symbol serca,
diament, matematyczny znak większości. Jej największym atutem jest to, że znak
ten może „żyć” i przybierać różne formy i kształty. To projekt otwarty, który
może być interpretowany na nowo.

 Zbiór pomysłów, w jaki sposób ta prosta i
elegancka litera „M” może się przekształcać i zmieniać, można znaleźć w naszej
księdze znaku. Najobszerniejsza jej część to fragment przedstawiający landmarki
poszczególnych miast i gmin Metropolii. Każdy z nich otrzymał swój unikatowy znak,
symbolizujący to, co dla danej gminy jest najbardziej charakterystyczne, to, co
ją wyróżnia.

Towarzyszy im hasło „dobrze się
składa”, bo praca z tym kształtem przypomina składające się w spójną całość,
jak klocki w popularnej grze tetris.

– Znak w tym przypadku jest
fragmentem większego procesu – nakreśleniem i zdefiniowaniem unikatowego rastra
śląsko-zagłębiowskiego, mozaiki miast i gmin zjednoczonych wspólną definicją,
nazwą, pojęciem. Ale tak naprawdę zaprezentowana księga, choć liczy ponad 120
stron, nakreśla tylko kontur. To, co ją wypełni zależy od mieszkańców i czasu,
który stworzą – mówi o swoim projekcie autor logotypu, Paweł Miszewski.

Oficjalnymi kolorami jest fuksja,
żółty oraz niebieski. Ta pierwsza symbolizuje otwartość i nową wartość, którą
wnosi powstanie Metropolii. Z kolei żółty i niebieski to synteza barw
heraldycznych Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego.

Logo Górnośląsko-Zagłębiowskiej
Metropolii zostało wybrane w międzynarodowym konkursie, do którego zgłosiło się
ponad 140 autorów.

Skip to content