image_pdfimage_print
image_pdfimage_print

15 milionów złotych trafi do poszkodowanych i bliskich ofiar tragedii na MTK. Po 13 latach od katastrofy budowlanej zapadła decyzja o wypłacie odszkodowań i zadośćuczynień.

– Cieszymy, że wszystkie strony przychyliły się do naszego wniosku o zawarcie ugody. Ta sprawa trwała zdecydowanie za długo, szczególnie jeśli porównamy ją do postępowań w sprawie katastrofy smoleńskiej czy samolotu CASA – wyjaśnia Prezydent Chorzowa Andrzej Kotala.

Przyjęcie ugody, o którą zabiegali Prezydent Chorzowa i pełnomocnik osób poszkodowanych, pozwala na uniknięcie kolejnych wieloletnich i skomplikowanych procesów sądowych. Wnioskodawcy otrzymają od Skarbu Państwa odszkodowania oraz zadośćuczynienia na łączną kwotę ok. 15 mln zł. Środki na ten cel powinny zostać przekazane przez Wojewodę Śląskiego, a następnie wypłacone przez Prezydenta Chorzowa do 31 grudnia 2019 r.


Przypominamy, że Sąd Okręgowy w Warszawie w zeszłym roku, ustalił że to Skarb Państwa ponosi odpowiedzialność w związku z zawaleniem się hali wystawowej podczas Ogólnopolskiej Wystawy Gołębi Pocztowych (28 stycznia 2006r.). Zgodnie z obowiązującymi przepisami Prezydent Chorzowa reprezentuje Skarb Państwa w tym postępowaniu.