image_pdfimage_print
image_pdfimage_print

Zarząd Transportu Metropolitalnego włączył się w akcję informacyjną dotyczącą koronawirusa oraz we współpracy z operatorami podjął działania zapobiegające zakażeniu. Między innymi szczególnie dokładnie ma być przeprowadzane mycie pojazdów, drzwi mają być otwierane automatycznie i wzmożone będą kontrole czystości.

Koronawirus powoduje gorączkę, kaszel, duszności, bóle mięśni i zmęczenie. Przenosi się drogą kropelkową, a więc podczas kaszlu, kichania i mówienia. Wraz ze zwiększonym ryzykiem zakażenia ZTM podjął działania ukierunkowane na zwiększenie bezpieczeństwa pasażerów.

Na co dzień obowiązujące w komunikacji miejskiej standardy obligują operatorów ZTM do codziennego czyszczenia pojazdów. Organizator transportu zwrócił się z oficjalnym pismem do przewoźników, aby dezynfekcje przeprowadzać ze szczególną dokładnością, a wyjątkową uwagę zwrócić m.in. na poręcze, uchwyty i kasowniki. Ponadto ZTM podjął decyzję o zaleceniu kierowcom i motorniczym otwieranie wszystkich drzwi – celem ograniczenia liczby kontaktów ludzkiego ciała z newralgicznymi elementami pojazdów.

Przedstawiciele ZTM zapowiedzieli także wzmożone kontrole czystości pojazdów. Załogi terenowe będą zwracać zdecydowanie większą uwagę niż dotychczas na czystość pojazdów. W przypadku zaniedbań – będą nakładane kary.

Ponadto, organizator metropolitalnego transportu zbiorowego, dołączył do akcji informacyjnej realizowanej m.in. przez Śląski OW NFZ w Katowicach. Operatorom przekazano plakaty informujące o tym jak zapobiegać zakażeniu. Mają one zawisnąć w autobusach, tramwajach i trolejbusach. Materiały informacyjne zostały także przekazane do Punktów Obsługi Pasażera. Akcja informacyjna ma również swoją odsłonę w internecie – na oficjalnych profilach społecznościowych ZTM pojawiły się pierwsze wpisy.

Podsumowanie działań podjętych przez ZTM:

  • mycie pojazdów przeprowadzane przez operatorów ze szczególną dokładnością,
  • wzmożona kontrola czystości pojazdów,
  • wprowadzenie automatycznego otwierania wszystkich drzwi,
  • realizacja akcji informacyjnej.

Źródło: ZTM