
Zgłaszanie nieprawidłowości i nadużyć
Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia stworzyła mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o podwójnym finansowaniu lub potencjalnych poważnych nieprawidłowościach w ramach realizowanego projektu. Przekazywane sygnały o nieprawidłowościach pozwolą na wprowadzenie odpowiednich środków zaradczych oraz przyczynią się do zapewnienia najwyższych standardów realizacji projektów.
Wszelkie informacje o podwójnym finansowaniu lub nieprawidłowościach w ramach realizowanego projektu można zgłaszać za pośrednictwem adresu e-mail:
fz@metropoliagzm.pl
Zasady rozpatrywania otrzymanych zgłoszeń:
- Każde zgłoszenie podlega ochronie przed udostępnieniem osobom nieuprawnionym. Informacje objęte zgłoszeniem, umożliwiające identyfikację osoby dokonującej zgłoszenie, będą chronione zarówno na etapie wyjaśniania sprawy, podczas prowadzenia ewentualnych działań zapobiegawczych, jak również w przyszłości i udostępniane wyłącznie uprawnionym urzędnikom oraz funkcjonariuszom odpowiednich służb.
- Wszelkie zgłoszenia będą skrupulatnie rozpatrywane przez GZM zgodnie z wewnętrznymi zasadami i kompetencjami oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
- W przypadku wyrażenia chęci pozostania anonimowym przez osobę dokonującą zgłoszenia, dokonywana będzie pełna anonimizacja zgłoszenia (ze zgłoszenia usunięte zostaną dane osobowe zgłaszającego i inne cechy pozwalające na identyfikację jego tożsamości) przed jej ewentualnym przekazaniem w celu wyjaśnienia sprawy.
- W przypadku zgłoszeń (głównie anonimowych), które będą niepełne i nie będzie możliwości uzupełnienia tych informacji, istnieje ryzyko, że takie zgłoszenie nie będzie mogło zostać rozpatrzone.