image_pdfimage_print
image_pdfimage_print

Komunikat Wydziału Uprawnień Komunikacyjnych

Wychodząc naprzeciw oczekiwań i potrzeb naszych mieszkańców, w Wydziale Uprawnień Komunikacyjnych zostają uruchomione dodatkowe procedury w sprawie:

  • odbioru dowodu rejestracyjnego,
  • rejestracji pojazdu fabrycznie nowego lub sprowadzonego z zagranicy
  • złożenia wniosku o wydanie prawa jazdy.

    Procedura odbioru dowodu rejestracyjnego:
  1. Wrzuć pozwolenie czasowe wraz z wnioskiem do skrzynki opisanej Wydział Uprawnień Komunikacyjnych w budynku przy ul. Francuskiej 70
  2. Oczekuj na kontakt telefoniczny ze strony pracownika Wydziału – ze względów bezpieczeństwa może to potrwać kilka dni. Zostaniesz poinformowany gdzie i kiedy odebrać dowód rejestracyjny.
  3. Zgłoś się wyznaczonego dnia z dowodem osobistym.Uwaga w przypadku braku wskazania numeru telefonu kontaktowego dowód rejestracyjny zostanie przesłany listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

    Procedura rejestracji pojazdu fabrycznie nowego lub sprowadzonego z zagranicy:
  1. Wrzuć oryginały wymaganych dokumentów wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty oraz wypełnionym wnioskiem  do skrzynki opisanej Wydział Uprawnień Komunikacyjnych w budynku przy ul. Francuskiej 70
  2. Oczekuj na kontakt telefoniczny ze strony pracownika Wydziału – ze względów bezpieczeństwa może to potrwać do kilku dni. Zostaniesz poinformowany gdzie i kiedy odebrać tablice rejestracyjne, pozwolenie czasowe oraz pozostałe dokumenty.
  3. Zgłoś się wyznaczonego dnia z dowodem osobistym.Informacja o wymaganych do rejestracji pojazdu dokumentach znajduje się pod następującymi adresami:
  1. Rejestracja pojazdu fabrycznie nowegohttps://www.sekap.pl/katalog.seam?id=9456&actionMethod=katalog.xhtml%3ApeupAgent.selectParent&cid=39429
  2. Rejestracja pojazdu używanego sprowadzonego z zagranicyhttps://www.sekap.pl/katalog.seam?id=9462&actionMethod=katalog.xhtml%3ApeupAgent.selectParent&cid=39429 Pamiętaj – pojazd fabrycznie nowy musi mieć ubezpieczenie OC wykupione najpóźniej w dniu rejestracji (w razie wątpliwości skontaktuj się z towarzystwem ubezpieczeniowym). Procedura złożenia wniosku o wydanie prawa jazdy:
  1. Wrzuć oryginały wymaganych dokumentów wraz z potwierdzeniem uiszczenia opłaty, zdjęciem oraz wypełnionym wnioskiem do skrzynki opisanej Wydział Uprawnień Komunikacyjnych w budynku przy ul. Francuskiej 70
  2. Oczekuj na kontakt telefoniczny ze strony pracownika Wydziału – ze względów bezpieczeństwa może to potrwać do kilku dni. Zostaniesz poinformowany gdzie i kiedy odebrać prawo jazdy.
  3. Zgłoś się wyznaczonego dnia z dowodem osobistym.Wykaz wymaganych dokumentów, w zależności od rodzaju sprawy, znajduje się na stronie internetowej pod linkiem:https://bip.katowice.eu/UrzadMiasta/KatalogUslug/dokument.aspx?idr=56501&menu=580 Równocześnie informujemy Państwa, że pracujemy nad nowymi rozwiązaniami organizacyjnymi w Wydziale, tak by czas, w którym wizyty są ograniczone do minimum , był jak najmniej uciążliwy, ale i bezpieczny.

Zródło: UM Katowice