Subscribe Now

* You will receive the latest news and updates on your favorite celebrities!

Trending News

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
image_pdfimage_print
image_pdfimage_print

System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej II

Realizacja projektu „System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej II” (SDIP II) ma na celu rozbudowę istniejącego systemu informacji pasażerskiej wdrożonego w ramach pilotażu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, realizowanego na obszarze 6 gmin byłego KZK GOP (Będzin, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Zabrze, Katowice i Sosnowiec). Druga edycja projektu jest wdrażana na obszarze wszystkich gmin dawnego KZK GOP i gmin ościennych, co przyczyni się do pogłębienia procesu integracji systemu transportu publicznego na obszarze Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Projekt SDIP II obejmuje:

  • opracowanie dokumentacji technicznej rozszerzenia systemu wraz z dokonaniem niezbędnych uzgodnień,
  • dostawę i montaż (wraz z przyłączami) wyposażenia na przystankach – 462 tablic (406 na obszarze byłego KZK GOP, 50 w mieście Tychy i 6 w gminie Bieruń),
  • dostawę i montaż wyposażenia 170 pojazdów MZK Tychy,
  • integrację z istniejącymi systemami SDIP i ŚKUP oraz innymi systemami ITS na obszarze Subregionu Centralnego (na poziomie przekazywania informacji),
  • dostarczenie aplikacji mobilnej dla pasażerów.

Projekt wdrożony zostanie w kluczowych lokalizacjach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Celem ogólnym projektu jest lepsze wykorzystanie niskoemisyjnego transportu miejskiego poprzez rozwój i integrację publicznego transportu zbiorowego na obszarze Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii oraz usprawnienie systemu zarządzania miejską komunikacją publiczną. Przewiduje się, że rozbudowa istniejącego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej przyczyni się do:

  • podniesienia poziomu ocen pasażerów przewozów organizowanych na terenie całej Metropolii Górnośląskiej i jej obszarze funkcjonalnym,
  • zwiększenia efektywności kontroli wszystkich umów z operatorami,
  • zwiększenia bezpieczeństwa podróżowania.

zmniejszenia presji transportu publicznego na środowisko naturalne w wyniku ograniczenia niskiej emisji.

Całkowita wartość projektu została oszacowana na 32,2 mln zł. Za koszty kwalifikowalne uznano 26,2 mln zł, z czego 85% zostanie pokryte z Funduszu Spójności w ramach dofinansowania projektu (tj. 22,2mln zł).

Projekt  jest współfinansowanych ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Umowa o dofinansowanie projektu została zawarta z Centrum Unijnych Projektów Transportowych pełniącego rolę Instytucji Pośredniczącej w ramach działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach w lutym 2017 r. Przewiduje się, że zakończenie realizacji przedsięwzięcia nastąpi w IV kwartale 2021 r.

X
Skip to content