Subscribe Now

* You will receive the latest news and updates on your favorite celebrities!

Trending News

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
image_pdfimage_print

Logo Metropolii

Prosta i elegancka litera „M”, przedstawiona z kształtem budzącym wiele skojarzeń, między innymi z sercem, ale także z matematycznym znakiem większości czy z diamentem. To logo, które jest podstawą identyfikacji wizualnej Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Zostało docenione za swoją „plastyczność”, przybierając różne formy w zależności od sytuacji i kontekstu, w których jest wykorzystywane. Oficjalnymi kolorami Metropolii GZM są: fuksja, żółty oraz niebieski.

Nasze logo ma kojarzyć się ze współpracą, integracją, nowoczesnością, smart city, pokazywać potencjał gospodarczy i intelektualny Metropolii GZM oraz opisywać ją jako miejsce, gdzie – po prostu – dobrze się żyje, mieszka, uczy, pracuje i spędza wolny czas.

Naszym celem było, aby logo zrywało ze stereotypami, które wciąż – niestety – niesłusznie kojarzone są z naszym regionem.

Literze „M” towarzysz znak, który można interpretować na wiele różnych sposobów. Może być to symbol serca, diament, matematyczny znak większości. Fakt, że znak ten „żyje”, może przybierać różne formy i kształty, jest jego największym atutem. To projekt otwarty, który może być interpretowany na nowo.

Zbiór pomysłów, w jaki sposób ta prosta i elegancka litera „M” może się przekształcać i zmieniać, można znaleźć w naszej księdze znaku. Najobszerniejsza jej część to fragment przedstawiający landmarki poszczególnych miast i gmin Metropolii. Każdy z tych unikatowych znaków symbolizuje to, co dla danej gminy jest najbardziej charakterystyczne, to, co ją wyróżnia.

Logotypowi towarzyszy hasło „dobrze się składa”, bo praca z tym kształtem przypomina składający się w spójną całość – jak  klocki w popularnej grze – tetris.

– Znak w tym przypadku jest fragmentem większego procesu – nakreśleniem i zdefiniowaniem unikatowego rastra śląsko-zagłębiowskiego, mozaiki miast i gmin, zjednoczonych wspólną definicją, nazwą, pojęciem. Ale tak naprawdę zaprezentowana księga, choć liczy ponad 120 stron, nakreśla tylko kontur. To, co ją wypełni zależy od mieszkańców i czasu, który stworzą – mówi o swoim projekcie autor logotypu, Paweł Miszewski.

Oficjalnymi kolorami są fuksja, żółty oraz niebieski. Ta pierwsza symbolizuje otwartość i nową wartość, którą wnosi powstanie Metropolii. Z kolei żółty i niebieski to synteza barw heraldycznych Górnego Śląska i Zagłębia Dąbrowskiego.

Logo Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii zostało wybrane w międzynarodowym konkursie, do którego zgłosiło się ponad 140 autorów.

Podstawowym kolorem logotypu jest fuksja. Czcionka użyta w logotypie to Arca Majora. Logotyp może występować także w innych kolorach, w zależności od tła na jakim się znajduje, ale kolorystyka nie może wykraczać poza warianty zdefiniowane w księdze znaku Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Logotyp może być udostępniony bezpłatnie podmiotom spoza Urzędu Metropolitalnego GZM, jednak jego umieszczanie wymaga pozwolenia i musi być zgodne ze wzorem. Poprawność wykorzystania logotypu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii wymaga zatwierdzenia przez Departament  Rozwoju Społeczno-Gospodarczego i Współpracy. W celu zatwierdzenia projektu, należy przesłać go na adres: promocja@metropoliagzm.pl .

Księga znaku dostępna w zakładce „Do pobrania”

X
Skip to content