image_pdfimage_print
image_pdfimage_print

Wszystko już gotowe – budynek wyremontowany, pomieszczenia wyposażone, są już też pracownicy. Teraz przyszła pora na ostatni etap – rekrutację dzieci.

Od 15 czerwca w siedzibie klubu i na stronie internetowej www.slawkow.pl (zakładka: oświata – rekrutacja) dostępne będą formularze zgłoszeń oraz regulamin rekrutacji. Wypełnione dokumenty wraz ze wszystkimi załącznikami składać będzie można osobiście w siedzibie klubu dziecięcego od 22 czerwca do 6 lipca włącznie w godzinach od 8:00 do 16:00.

Klub dysponuje 17 miejscami dla dzieci w wieku od jednego roku do trzech lat. Z uwagi na rządowe przepisy związane ze zwalczaniem epidemii koronawirusa, liczba miejsc musiała zostać ograniczona do 16. W procesie rekrutacji pierwszeństwo mają dzieci rodziców pracujących.

Środki na utworzenie klubu (430 tys. zł) miasto pozyskało z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w ramach programu „Maluch+”. Zgodnie z wymogami projektu, w klubie malucha opiekę znajdą dzieci od pierwszego do trzeciego roku życia. Klub ma wspierać rodziców w opiece i wychowaniu najmłodszych, ale przede wszystkim zapewnić dziecku możliwość rozwoju poprzez zabawę w czasie, gdy rodzice ze względów zawodowych nie będą mogli sprawować jej osobiście.

Resztę środków koniecznych do uruchomienia klubu dołożyło miasto. Klub jest też odpowiednio wyposażony w meble, leżaczki, zabawki oraz sprzęt RTV i AGD.

Miesięczna opłata za pobyt dziecka w klubie dziecięcym w wymiarze do 10 godzin dziennie wynosi 400 zł, a maksymalna wysokość opłaty dziennej za wyżywienie dziecka – 12 zł.

Źródło: UM Sławków